مشاور دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از بازاریابان تصور می‌کنند که تنها راه رسیدن به موفقیت شغلی، کار کردن به عنوان یک کارمند تمام وقت است؛ اما گزینه‌های دیگری برای موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد: کار کردن به عنوان یک مشاور بازاریابی مستقل. تعریف مشاور دیجیتال مارکتینگ، بسته به نوع شرکت و محصول متفاوت است، اما وظیفه اصلی یک مشاور، ایجاد پل بین کسب‌وکارها و دنیای آنلاین است. یک مشاور بازاریابی دیجیتال، کسی است که دانش، تخصص و مهارت بالایی در روش‌های بازاریابی آنلاین دارد و می‌‌تواند مشتریان را به کسب‌وکار مورد نظر جذب کند و در نهایت، به نتایج و اهداف دلخواه صاحب کسب‌وکار دست پیدا کند. اما یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق باید توانایی‌ و تخصص بالایی در همه روش‌های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. هر کسی نمی‌تواند در این کار ورود کند و موفق باشد. مانند هر شغل دیگری، این کار هم مزایا و مضرات خاص خودش را دارد. پس از خواندن این پست می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مشاور بازاریابی بودن، شغل مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر؟

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

درابتدا پیشرفت وگسترش روزافزون فضای مجازی دردنیای امروز برای همگان روشن ومشخص است .درادامه بایدگفت که اگرچه که تبلیغات سنتی هنوز پابرجاست اما در روش دیجیتال مارکتینگ با صرف هزینه های کمتر می توان نتایج فوق العاده ای بدست آورد.یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ عدم محدودیت زمانی است ومشتریان درهرزمان از شبانه روز می توانند برای ثبت سفارش یا طرح سوالات خود اقدام کنند.پیچیدگی تبلیغات اینترنتی می تواند هر نوع سلیقه ای را پوشش دهد و انعطاف پذیربودن باعث می شود بتوانید تغییرات دلخواه خودرا اعمال کنید.از ویژگی های دیگر دیجیتال مارکتینگ این است که جامعه ی هدف شما را پیدا می کند.پیداکردن ۱۰۰ نفرکه به محصول شما تمایل نشان داده اند بسیار مفید تر از ۱۰۰۰ نفراست که درباره آنها اطلاعات خاصی نداریم.

با روش های دیجیتال مارکتینگ به راحتی می توان میزان فروش را با جذب مشتریان جدید علاوه برمشتریان ثابت سنتی بالابرد.امروزه در بسیاری از بیلبورد های تبلیغاتی سنتی در سطح شهر شاهد تبلیغات سایت ها واپلیکیشن ها هستیم که نشان دهنده اهمیت بالای دیجیتال مارکتینگ درفروش بیشتر محصولات وخدمات می باشد

آشنایی با وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ برای انجام امور مشاوره دیجیتال مارکتینگ می بایست ضمن اشراف برروی تمامی کانالها و اصول دیجیتال مارکتینگ، پروژه را با صرف کمترین هزینه به بهترین نتیجه برساند.

سئو، بازاریابی موتورهای جستجو و ادوردز، کانتنت مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی با تلفن همراه و بازاریابی بنری از جمله شاخه ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای رسیدن با اهداف برندینگ و افزایش فروش می باشند.

  • یک مشاور و مدیر دیجیتال مارکتینگ می بایست شناخت کامل به جامعه بازار هدف خود و رفتارشان داشته باشد و برنامه اجرایی خود را با توجه به آن پیاده سازی کند.
  • اندازه گیری، آنالیز و برگزاری کمپین و فرآیند در مقیاس کوچک از دیگر وظایف مشاور تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود.
  • انتخاب درست استراتژی و همکاری با مدیر محصول و مدیر پروژه برای توزیع کارها بین اعضای تیم و نظارت براجرای امور.
  • راهبری استفاده از منابع انسانی، مالی و زمانی برای جلوگیری از اتلاف منابع.

در مطلبی که در همین راستا در یودمی به انتشار رسیده بود، به این نکته اشاره شده بود که شما به عنوان یک مشاور و مدیر مارکتینگ وظیفه بالانس کردن ابزار دیجیتال مارکتینگ در زمانهای مختلف را به عهده دارید. به عنوان مثال از نظر یک کارشناس کم تجربه شبکه های اجتماعی، نوع به روزرسانی صفحات در موقعیت برندینگ، فروش و غیره یکسان است و اینجا نقش یک راهبر در توزیع امور و منابع و همچنین کیفیت کارها نمایان می‌شود

مزایای مشاور بازاریابی بودن

 

۱- انعطاف‌پذیر بودن شغل (Flexibility)

یک مشاور بازاریابی برنامه زمانی و مکانی منعطفی دارد و می‌تواند در هر زمان یا محلی که بخواهد کار کند. می‌تواند در خانه یا دفتر کار مشغول باشد. تنها چیزی که باید رعایت، حضور در جلسات و تحویل به موقع کارها به کارفرما است.

۲- فرصت‌های شغلی جهانی (Global Job Opportunities)

اکثر کارهای دیجیتال مارکتینگ منعطف هستند و هیچ محدودیتی ندارند؛ چرا که تنها پیش‌نیاز انجام آنها، دسترسی به اینترنت است. به همین دلیل است که اغلب مشاورین، مشتریانی از اقصی نقاط دنیا دارند. بنابراین، فرصت‌های شغلی برای این افراد گسترده‌تر است.

۳- یادگیری نامحدود (Limitless Resources)

مشاورین بازاریابی هیچ محدودیتی در یادگیری ندارند و می‌توانند هر موردی را از طریق اینترنت یاد بگیرند. به همین دلیل، اغلب این افراد به روز هستند و همواره در حال یادگیری مفاهیم و مهارت‌های بیشتری هستند.

۴- درآمد بالا (High Salary)

مشاورین دیجیتال مارکتینگ موفق می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند. به خصوص اگر آن مشاور در در برخی زمینه‌ها که نیاز کسب‌وکارها است، تخصص بالایی داشته باشد. می‌توانید حقوق مشاورین بازاریابی که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند را در مقاله میانگین حقوق مشاور دیجیتال مارکتینگ فریلنسر مشاهده کنید. البته مانند مسائل دیگر، ایران با همه کشورها فرق دارد و نمی‌توانید چنین انتظاری داشته باشید. متاسفانه داده‌های موثقی درباره میزان درآمد مشاورین دیجیتال مارکتینگ ایرانی در دست نداریم

مشاوره ی دیجیتال مارکتینگ

با متخصصان بازاریابی دیجیتال توراکو درباره مشکلات و راهکارها صحبت کنید.
زمانی که شما قصد تصمیم گیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی درپیاده سازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کرده اید، یا اصلا می خواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیشرویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات مشاوره توراکو می تواند برای شما مناسب باشد.

 

زمینه های مشاوره 

 

ما در چه زمینه هایی میتوانیم به کسب و کار شما کمک کنیم؟

  • رندینگ و هویت تجاری
  • طراحی محصول و خدمات
  • تبلیغات اینترنتی
  • تجربه کاربری (UX )
  • سئو و بهینه سازی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • تحلیل و توسعه

مدیریت شبکه های اجتماعی 

توسعه اینترنت منجر به تغییر شکل فعالیت کسب وکارها شده است. شاید تا همین چند سال پیش، شرکتهابرای نشان دادن نام تجاری خود از تبلیغات بنری و تلویزیونی استفاده می کردند، اما امروزه راهکارهای جدیدی برای نه تنها تبلیغات بلکه ارتباط مستقیم با مخاطبان شکل گرفته است. طبق تحقیقی که در دانشگاه تگزاس انجام شده است، کاربران به برندهایی که از شبکه های اجتماعی بهره می برند، اعتماد بیشتری دارند.

 

مدیریت اصولی شبکه های اجتماعی 

بسیاری از افراد فعالیت در شبکه های اجتماعی را فعالیتی ساده می پندارند. در حالی که اگر شما به دنبال نتایج واقعا اثربخش باشید، می بایست این کار را با اصول صحیح آن انجام دهید.تیم توراکو به شما کمک خواهد کرد تا کانالهای مناسب برای فعالیت در شبکه های اجتماعی را بیابید،مخاطبانتان را به خوبی بشناسید، محتوای مناسب و خالقانه ارائه دهید، کمپینهای جریان ساز به پا کنید وهمواره به دنبال بهبود نتایج و رشد باشید.

 

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی تیم توراکو 

  • شناسایی مخاطب و تنظیم استراتژی
  • تولیدمحتوای خلاقانه
  • آگاهی و افزایش تعداد کاربران
  • بهبود نرخ تعاملات
  • راه اندازی و اجرای کمپینها
  • آنالیز محتوا و تهیه گزارش